سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژگی های یک فیزیوتراپی رباط صلیبی قبل از عمل خوب چیست؟

 

تعادل و استحکام عضلاتی در سیستم استقامتی برای فیزیوتراپی قبل از عمل رباط صلیبی بسیار اهمیت دارند. این عوامل می‌تواند بهبود سطح عملکرد و حفاظت از مفاصل ران و زانو را تضمین کند. در ادامه، به برخی از ویژگی‌های این سیستم استقامتی که قبل از عمل رباط صلیبی باید توجه شود، اشاره می‌کنم:

1. تعادل عضلاتی: تعادل بین عضلات آنتاگونیست (عضلاتی که برای انجام حرکات مخالف مسئولیت دارند) بسیار اهمیت دارد. این شامل تعادل بین عضلات رانی (مثل عضله کوادریسپس و همسترینگ) و تعادل بین عضلات زانویی (مثل عضلات واقع در داخل و خارج زانو) است.

2. تعادل عضلاتی میانی: تقویت عضلات هسته (شامل عضلات شکم و کمر) و عضلات پشتی قفسه سینه و شانه می‌تواند به تقویت سیستم استقامتی و کاهش فشارهای زانو و ران کمک کند.

3. تقویت عضلات پشتی قفسه سینه: تقویت عضلاتی مانند عضلات مربوط به شانه‌ها و عضلات پشتی قفسه سینه می‌تواند به اصلاح قوز قرینه‌هایی که ممکن است بر روی مفاصل زانو و ران اعمال شود کمک کند.

با استفاده از ایستادن در یک پای است. همچنین برای فیزیوتراپی پارگی رباط صلیبی اصفهان می توانید از طریق سایت Drgholenj نوبت رزرو کنید.

4. تقویت عضلات پشت و کمر: عضلات پشت و کمر نقش مهمی در پشتیبانی از مفاصل زانو و ران دارند. تقویت این عضلات می‌تواند به استحکام و پایداری فرد در حین انجام فعالیت‌های روزمره کمک کند.

5. تقویت عضلات مربوط به پاها و زانو: عضلات مربوط به پاها و زانو، از جمله عضلات ران و عضلات زانو، باید به طور کامل تقویت شوند تا فشار و وزن بدن به طور صحیح توسط این مفاصل تحمل شود.

6. تمرینات تعادلی و پیچیده: تمریناتی که بر روی تقویت عضلات مختلف و بهبود تعادل و کنترل حرکتی تأکید دارند، بسیار مفید هستند. این شامل تمرینات با توپ فیزیوبال، تمرینات بر روی تخته بیلانس، و تمرینات تعادلی

برای شروع دوره های درمانی می توانید از طریق سایت دکترقلنج توسط پزشک متخصص فیزیوتراپی دکتر امیرحسین شیربان مشاوره و همچنین معاینه شوید.